2014/07/12

En bebismage och ett hälsohem

Idag kom Daniel och Johanna ut till Garda. Åh, vad jag har längtat!
Dom ska alldeles snart få sin första bebis och vi längtar förstås allihopa efter att få träffa den lilla krabaten!

Här kommer pappa som en färgklick i sin retro Garda IK-jacka.

För vi skulle nämligen gå till bygdegården där det var loppis.

Gick förbi hästarna. Fina!

Philip var också med. 

Hästrumpor.

Loppisen var där framme i det gula huset, men det var skräp så vi gick tillbaka ganska snabbt igen och svängde in till vänster här i bild.

Där ligger nämligen ett hälsohem, hälsobod och litet café. Vi fick provsmaka rawfoodgodis (eller liknande) och Daniel köpte jordgubbar. Jag har ätit jordgubbar åtminstone varannan dag sen jag kom hit och jag bara äääälskar't!

Hälsoboden ligger i ett gammalt mjölkrum.

Och intill den gamla ladugården växte det fina rosor.

Vi fick gå in och titta också. Här kan man ju va.

På vägen hem fick Daniel en liten blomma.

Och så sprang det en massa rapshöns över vägen som vi spanade efter i buskarna.

Alltså, vallmo!

Och så kom vi hem igen och åt lunch och massa jordgubbar. Det var så himla kallt och blåsigt idag så resten av dagen har vi bara varit inne och slappat och tittat på "Amelie från Montmartre" som är en av mina absoluta favoritfilmer. Mysigt!

Inga kommentarer: