2014/07/11

Dag två

Andra dagen på Gotland, dvs i tisdags, åkte jag till stranden med mor och far. Aaah, havet!

Såhär glad var jag ju för det, som ni fick se via ett par mobilbilder redan då. Det känns liksom alltid lite overkligt nästan, när man kliver ur bilen och går ned till stranden för första gången för sommaren. Bara lukten!

Mamma och jag efter bad.

Vissa har sina bestämda platser.



Spigg.

Stackarn.

Pappa promenerar på stranden. Ganska gött.


Jag förstår att dom har placerat stolarna här, dom som har gjort det.

Sandslott och päron.

När vi kom hem grillade vi.

Det blåste i håret.

Och i klänningen.
Medan pappa skötte grillen gick jag till trädgårdslandet.

Blomster.

Och sallad i fina rader.
Jag åt även sommarens första hallon. Dom kommer nu!

Det är bra fint här.


Sen blev maten klar. Jag hade gjort fetaost i foliepaket med tomat, chili, basilika, timjan och citron (SÅ gott) och till detta var det squash, champinjoner och paprika. Nomnomnomn!

Sen gick solen ner och vi gick in och åt jordgubbar. Sån himla sommardag!


1 kommentar:

Tove sa...

Gotland verkar så himla fint!